Személyre szabott stressz megküzdési eredmények

Ismerd meg, hogyan reagálsz a stresszre és küzdj meg vele hatékonyabban személyre szabott megküzdési javaslatainkkal!

Add meg a kitöltéskor választott azonosítód!

Mi a B-Well?

A B-Well személyre szabott, az attitűdödhöz és személyiségjegyeidhez leginkább illeszkedő javaslatokat fogalmaz meg számodra a mentális jólléted megőrzéséhez.

Hiszünk abban, hogy mindenki számára megmutatható a legeredményesebb megküzdési forma és így csökkenthető a kóros stressz-kitettségünk, javul az ellenállóképességünk és hosszabb távon is egészségesek maradhatunk.

Mutass többet

A stressz mindennapi életünk része és együtt kell élnünk vele. Az utóbbi években azonban az emberiség egyik legnagyobb mentális kihívásává a növekvő stresszhatásokkal való hatékony megküzdés vált. A túlzott stresszterhelés ugyanis tartósan befolyásolhatja egészségünket, kedélyállapotunkat, produktivitásunkat, de még a kapcsolatainkat is. 

 

Mindenki máshogy küzd meg a váratlan helyzetekkel és másképp reagál az őt ért stresszre. Egyik reakciónk sem jelent mindig, minden helyzetben tökéletes megoldást. Van, aki egy váratlan nehéz helyzet hatására leblokkol és van, akit ugyanez a helyzet inspirál. Akad, aki nehezebbnek él meg egyes helyzeteket és olyan is, aki tanulni tud ezekből és a stresszes helyzetekben is képes fejlődni.

 

A stresszre nincsenek rossz reakcióink. Minden magatartásforma lehet hatékony egy-egy helyzetben, sőt, akár többféle eredményes reakciónk is lehet. Ha látjuk, hogy melyik tipikus magatartásforma jellemez bennünket, akkor sokkal könnyebben tudunk felkészülni arra, hogy a váratlan helyzetekből hogyan jöjjünk ki, hogyan reagáljunk ezekre és milyen magatartást kövessünk a túlzott stressz-szel járó helyzetekben. 

 

B-Well megoldásunk segít neked a tudatos, a személyiségjegyeidhez leginkább illő stressz-megküzdési formák kialakításában!

Hogyan működik?

Stressz megküzdési magatartásokra vonatkozó online kérdéssorunk kitöltése anonim.

Válaszaid alapján egy beszédes nevű B-Well stressz-megküzdési klaszterbe sorolunk és laikusok számára is könnyen érthető jellemzőkkel segítünk megérteni, milyen technikákra, rituálékra érdemes törekedned a nehéz helyzetekben.

Mutass többet

Egy online felületen 80 olyan kérdést teszünk föl, amelyeket mások mondtak, amikor arról kérdezték őket, hogy hogyan reagálnak nehéz helyzetekre. A kérdések olyan tipikus megküzdési reakciókra vonatkoznak, amelyeket az emberek általában valamilyen stresszhelyzetben alkalmaznak. Ilyenek pl. hogy elveszítjük-e egy nehéz helyzetben a pozitív gondolkodásunkat, vagy jellemző-e, hogy egy megterhelő szituációban nem feltétlenül a legrosszabb kimenetelre készülünk, esetleg sikerek után megdicsérjük, megjutalmazzuk-e magunkat, vagy tudunk-e tanulni a jól megoldott helyzetekből?

 

Egy-egy klasztert többé-kevésbé homogén jellemzőjű emberek alkotnak, akik nagyjából hasonlóképpen reagálnak megterhelő helyzetekben, hasonló megoldásokat alkalmaznak a megküzdésre és a stressz-szel való szembenézésre. Az azonos klaszterbe tartozók esetében hasonló beavatkozások lehetnek célravezetők ahhoz, hogy az életükben ne a krónikus stressz kockázat növekedjen, hanem meg tudják találni az egyensúlyt.

 

A kérdéssorban vannak ismétlődőnek tűnő kérdések, így igyekszünk mérni, hogy a válaszok mennyire konzekvensek (az illető mennyire következetesen válaszolta meg a hasonló tartalmú kérdéseket). Mennél inkább hasonlítanak a válaszok az egy témakörben feltett kérdésekre, annál tipikusabb viselkedési formáról van szó. Amikor a kérdések válaszait feldolgozzuk, akkor nem pusztán átlagokat és eloszlásokat képzünk, hanem azt keressük, hogy stresszhelyzetekben milyen tipikus magatartásformák jellemzőek valakire. Ezeket az illetőket egy-egy klaszterbe csoportosítja az eljárás. 

 

A B-Well klaszterek egyszerűen megfogalmazott jellemzőikkel érthetővé teszik a saját reakcióidat és segítenek a megterhelő helyzetekkel való hatékony megküzdéskor követendő magatartásformák megválasztásában.

1. Rövid online
kérdéssor kitöltése

2. Válaszaid részletes
kiértékelése anonim módon

3. Személyre szabott
klaszter megismerése

Több, mint 15 000 kiértékelt kitöltés

Kik vagyunk?

Egyéni klaszterezési eljárásunkat évekig tökéletesítettük stressz-szel foglalkozó gyakorlati szakemberek, mentálhigiénés tanácsadók, adatbányász szakértők és élettani kutatói csapat közreműködésével. 

Megoldásunk több pillérre épül:

Adatkezelés

A B-Well kérdéssor kitöltése anonim, nem kérünk személyes azonosításra alkalmas adatokat. A személyes kód ismerete nélkül mi sem tudjuk előkeresni az érintett eredményeket!

Mutass többet

Ahhoz, hogy hozzáférhess a saját eredményeidhez, a kitöltéskor egy általad tetszőlegesen megválasztott kódnevet szoktunk kérni. A kódnév alapján lehet kikeresni a személyes eredményeidet. Ezért nagyon fontos, hogy ezt a kódnevet a kitöltéskor jegyezd meg és ez alapján tudod majd a saját eredményeidet lekérdezni a felületünkről. Ha úgy érzed, hogy a kódneved nem elég erős, vagy nem feltétlenül egyedi, akkor lehetőséged van másodlagos azonosító megadására is. 

 

Nincs tehát szükség arra, hogy személyes adatokat tároljunk vagy azokat egymással összekössük, ezzel ki tudjuk kerülni a szigorú adatkezelési szabályokat. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a folyamat során ne lenne számunkra elsődleges a válaszaid biztonsága, ezért azokat védett felületeken és környezetben kezeljük. Részletes adatkezelési szabályzatunkat itt érheted el. 

 

Fontos még egyszer hangsúlyozni, hogy a személyes kód ismerete nélkül mi sem tudjuk előkeresni az érintett eredményeket!

Klaszter jellemzők

5 tipikus stressz-megküzdési klasztert tudunk azonosítani, amelyek jól profilírozhatók és karakteresek. Ezek a Pozitív zsizsegők, a Munkacentrikusak, a Megbízható szerepjátszók, az Ösztönösek és az Érzékenyek. 

A klaszterek általában abban különböznek a másiktól, hogy az azonos csoportba tartozók hogyan tekintenek a stresszes vagy váratlan helyzetekre és hogyan cselekednek ezekben: kihívásnak tekintik, jól tudják mozgósítani a korábban megszerzett tudásaikat vagy netán inkább elkerülik a nehéz helyzeteket, esetleg ezek közben teljesen leblokkolnak.

A klasztereredmények értelmezésekor két fontos alapelvvel kell tisztában lenni:

A B-Well célja elsősorban az, hogy az adott klaszter keretein belül a legoptimálisabb magatartásformákra tudjunk rámutatni és ezzel tudjuk a leginkább segíteni a hatékony stressz megküzdést.

5 stressz-megküzdési klaszter

POZITÍV ZSIZSEGŐK

A Pozitív zsizsegők esetében – ahogy a nevük is mutatja – nagyon pozitív fogalmi körben élő emberekről van szó: személyiségjegyeik olyan tartalmas alapelveken nyugszanak, mint pl. együttműködés, siker, optimizmus, csapatszellem, fejlődés…stb. A klaszter elnevezésében a pozitív kifejezéssel jól megélhető és értékes személyiségjellemzőkre, a zsizsegő kifejezéssel pedig a folyamatos pörgésre, aktivitásra, dinamizmusra utalunk.

 

Kérdezd le a személyes eredményed ITT!

MUNKACENTRIKUSAK

A munkacentrikusak szeretnek dolgozni és fontos is számukra, hogy magas minőségben tudjanak teljesíteni. A nehézségekkel való szembenézés jó képessége, a stresszhelyzetek kimondottan gyakori megélése jellemzi őket és a nehéz helyzetekre pedig kihívásként tekintenek. Rendkívüli a munkabírásuk, ám ügyelni kell rá, hogy ez ne menjen a személyes igényeik, a szociális kapcsolataik és az egészségük rovására.

 

Kérdezd le a személyes eredményed ITT!

MEGBÍZHATÓ SZEREPJÁTSZÓK

A beszédes névválasztás az ő esetükben tudatosan utal egyfajta szerep konfliktusra. Az egyik oldalon ugyanis egy szenvtelen és viszonylag jó érzelmi kontroll-lal bíró klaszterről beszélünk, akiket látszólag alig tud valami kibillenteni az egyensúlyukból. Ugyanakkor a másik oldalon a szerepjátszó kifejezés arra utal, hogy gyakran foglalkoztatja őket a stresszes helyzetekkel való megküzdésük. Furcsa módon az ebből eredő feszültségek nem is az adott helyzetben, hanem később (amikor nem a munkahelyen vannak, elsősorban szabadidőben, alvás közben vagy a családjukkal töltött idő alatt) szoktak előkerülni, kockáztatva a jó minőségű regenerációt.

 

Kérdezd le a személyes eredményed ITT!

ÖSZTÖNÖSEK

Az ösztönösek általában nagyon vehemens és erős érzelmeket átélő emberek, akik kifejezetten őszintén tudnak megnyilvánulni egy -egy helyzetben. Stresszhelyzetben akár nagyon erős indulatokat is mutathatnak, de mindenképpen őszintén kinyilvánítják, ha valamiről más a véleményük. Az Ösztönösek esetében ez a vehemencia a stressz által okozott feszültségeknek a legjellemzőbb lefutása és ők jellemzően így kezelik a felhalmozott érzelmi többletet.

 

Kérdezd le a személyes eredményed ITT!

ÉRZÉKENYEK

Az Érzékenyek esetében nagyon empatikus, nyitott emberekről beszélünk. Néha talán egy kicsit túlságosan is erős együttérzést tapasztalhatunk a részükről, ez pedig probléma lehet egy-egy helyzet túlságosan erős felnagyításakor. Ez a szociális figyelem és nyitottság a többiek irányában nagyon jellemző az Érzékenyekre, sokszor többet foglalkoznak másokkal, mint saját magukkal. Az azonban nem mindig szerencsés, hogyha egy-egy negatívan megélt élmény túlságosan magával ragadja őket és nem tudnak kontrollt gyakorolni felette.

 

Kérdezd le a személyes eredményed ITT!

Pozitív zsizsegők
Munkacentrikusak
Megbízható szerepjátszók
Ösztönösek
Érzékenyek

Mit kezdj az eredményekkel?

Ha valaki azt veszi észre, hogy több klaszter tulajdonságai is jellemzőek rá, az nem véletlen, de korábban már volt szó róla, hogy a matematikai algoritmus a legjellemzőbb klaszterre tesz javaslatot- amely persze nem jelenti azt, hogy egy másik viselkedésformát nem lehet követni. 

Gyakran van kérdés a klaszterek közötti átjárhatóságra is, hogy lehet-e egyikből a másikba átkerülni. Ezzel kapcsolatban az a tapasztalatunk, hogy nagyon célzott önismereti munkánál volt már rá példa, de ezek a kérdéskörök az attitűdökre vonatkoznak, amelyeket nehezebb és nem is feltétlenül szükséges megváltoztatnunk. Ezért inkább azt szoktuk javasolni, hogy a saját magunk megismerésén keresztül próbáljunk meg a legtöbbet kihozni a tapasztalt helyzetekből, azaz olyan helyzeteket keressünk, amelyek testhezállóak a számunkra. Ugyanakkor nem kell feltétlenül törekedni a klaszterbesorolásunk megváltoztatására. Mindazonáltal van lehetőség a klaszterek közötti átjárásra, de amikor ilyenre példát láttunk, az mindig valamifajta nagyon tudatos, hosszú önismereti munkával járó és többnyire szakértővel támogatott folyamatnak az eredménye volt.

Elsősorban azt tartsuk szem előtt, hogy a saját attitűdünk ismeretében a legoptimálisabban tudjunk megküzdeni az életcéljainkkal és a kihívásokkal. Ami a saját magunk hatékony megküzdését illeti, keressünk meg a személyiségünkhöz leginkább illeszthető stressz megküzdési formát, mert többnyire ez lesz a legeredményesebb. Ha fejlődni kívánunk, akkor tudnunk kell, hogy az új megküzdési formák tanulhatók és gyakorolhatók, ám mindenképpen önfejlesztési folyamat szükséges hozzájuk. Ami pedig a környezetünkben élőket illeti, fogadjuk el, hogy mindenkinek másik stressz megküzdési megoldás a természetes – igyekezzünk ezért megértéssel fordulni a többiek irányába is!

Itt nézheted meg, hogy milyen besorolások jellemzőek a környezetedre!

Vállalati megoszlás

No Data Found

Szervezeti megoszlás

No Data Found

Mutass többet

Amikor csoportokkal dolgozunk, akkor néhány alapelvet érdemes megfogalmazni a magunk számára:

  • A Megbízható szerepjátszókra pl. ne osszunk új és inspiratív feladatokat, hanem az ő esetükben igyekezzünk jól definiált körülményeket teremteni egy-egy feladathoz munkavégzéskor.
  • Ha viszont Pozitív zsizsegőkből rakunk össze egy projektcsapatot, akkor érdemes bevenni egy Érzékeny klaszterbe tartozót is, hogy kapjunk egy ellenpólust és a realitás irányába tudja húzni a túlságosan belendülő, egymást inspiráló és a nehézségeket talán nem a valós súlyukban látó csapatot.
  • Amikor pedig a Munkacentrikusakkal dolgozunk, akkor ne felejtjük el képviselni azt, hogy vannak határai a munkaterhésnek és a munkával töltött időnek is, illetve a stresszhelyzetek megélésére vonatkozóan igyekezzünk támogatást adni nekik, hogy elkerüljük a túlterhelődést.
  • Ösztönösekkel való munka esetén pedig emlékezzünk arra, hogy az ő természetes megküzdőképessége az, hogyha érzelmileg érintett egy-egy helyzetben, és annak hangot is tud adni. Érzékenyek esetében pedig építhetünk az ide tartozók empátiájára.

Személyes konzultáció

Szeretnél testreszabott tanácsokat és profi segítséget a stressz-szel szemben? Képzett szakértőnkkel közösen a te személyedre szabjátok a javaslatokat a részletes adataid alapján 30 percben. 

16 szempont részletes értékei és a csak neked szóló javaslatok online vagy telefonos konzultációval!

Itt jelezd ha szeretnéd tudni, mit javaslunk a számodra, amitől stressz-állóbb leszel!

Azonosító megadása nélkül sajnos nem tudjuk a személyes eredményedet megkeresni.
Az elérhetőségi adatok megadásával hozzájárulsz ahhoz, hogy mentálhigiénés tanácsadás céljából felvegyük veled a kapcsolatot.